

DTV daagt Amsterdamse scholieren uit met de voorlichtingscampagne ‘Traffic Rulez’
Tijdens de Week van het Verkeer, van 10 tot en met 14 maart 2025, stond verkeersveiligheid centraal op middelbare scholen in Amsterdam. We zijn in die week langs zo’n 30 scholen getrokken met de nieuwe interactieve campagne ‘Traffic Rulez’. De campagne is erop gericht om jongeren bewust te maken van het belang van het navolgen van verkeersregels. Om de doelgroep aan te spreken, zijn aansprekende posters, ‘props’ en leuke acties bedacht.
Een van de hoogtepunten van de campagne was de grote ‘graffitimuur’, waar leerlingen met props zoals “Telefoon in je zak!”, “Fatbike, max. 25 km/h” en “Verkeersboete, mij niet gezien!” hun persoonlijke belofte konden vastleggen met een polaroidcamera. Daarnaast werden posters opgehangen en gingen voorlichters van TeamAlert de scholen in met ludieke quizvragen om jongeren te betrekken bij het thema. Traffic Rulez zorgde zo voor veel enthousiasme én bewustwording rondom verkeersveiligheid.
Samenwerking voor verkeerseducatie
De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Bureau Buhrs en jongerenorganisatie TeamAlert. Binnen DTV hebben we gebrainstormd hoe we het thema van de Week van het Verkeer ‘Hoe goed ken jij de verkeersregels?’, het beste konden laten aansluiten bij de belevingswereld van jongeren. Het resultaat was een dynamische en interactieve campagne die scholen en leerlingen actief betrok bij verkeerseducatie.
Verkeerseducatie in Amsterdam
DTV is sinds het schooljaar 2014-2015 actief als Projectleider Verkeerseducatie 12-18 jaar voor de gemeente Amsterdam. Ons doel is om jongeren veilig te laten deelnemen aan het verkeer, door middel van verkeerseducatieprojecten voor het voortgezet onderwijs en MBO-scholen. Dit doen we door aansprekende campagnes te ontwikkelen, een kwalitatief aantrekkelijk verkeerseducatie-aanbod samen te stellen en scholen te motiveren om hiermee aan de slag te gaan.
Week van het Verkeer
Jaarlijks maken we tijdens de Week van het Verkeer jongeren en scholen extra verkeersbewust. De Week van het Verkeer heeft drie doelen:
- Bewustwording creëren over verkeersveiligheid en het eigen verkeersgedrag;
- Scholen activeren om verkeerseducatie structureel op te nemen in het lesprogramma;
- Samenwerking stimuleren tussen scholen, ouders/verzorgers en verkeerspartners in Amsterdam.
Dankzij initiatieven zoals Traffic Rulez blijft verkeerseducatie niet alleen informatief, maar ook interactief en leuk voor jongeren. Zo werken we samen aan een veiligere verkeersomgeving voor iedereen!




DTV helpt organisaties bij het vormgeven en uitvoeren van verkeerseducatieprogramma’s. Kunnen we je hierbij helpen? Laat van je horen.
Neem contact op met NadjaOok interessant









