Het begint bij een goed ontwerp

Veel wegbeheerders hebben het STOMP-principe: Stappen, Trappen, OV, MaaS/deelmobiliteit, Privéauto, omarmd. Maar als de ruimte beperkt is, is het best spannend om keuzes te maken. Nadat je de uitgangspunten hebt vastgesteld, is het van belang om ervoor te zorgen dat het gemaakte ontwerp veilig is en correct wordt toegepast. 

Denk altijd vanuit de gebruiker

Een goed ontwerp begint met nadenken over wat de weggebruikers willen. Vaak kiezen we er daarom voor om gebruikers al aan de voorkant te betrekken. Welke problemen ervaren ze, welke behoefte hebben ze? Bij het maken van het ontwerp, kijken we altijd door de bril van de weggebruiker. Zo zorgen we ervoor dat het niet alleen klopt volgens de richtlijnen, maar dat het ook functioneert zoals beoogd. En doordat onze gecertificeerde verkeersveiligheidsauditoren altijd worden betrokken, is de verkeersveilheid in onze ontwerpen altijd gewaarborgd.

Voor elke uitdaging een oplossing

Of het nu gaat om het ontwerpen van een voetgangersoversteek, een snelfietsroute of een GOW30, onze adviseurs weten hoe ze de uitdaging aan moeten gaan. We staan onze opdrachtgevers bij met:

  • Advies over en ontwerp van fietsinfrastructuur
  • Advies over en ontwerp van voetgangerinfrastructuur
  • Advies over en ontwerp van (gemengde) stadsstraten
  • Advies over en ontwerp van kruispunten en rotondes
  • Het uitvoeren van verkeersveiligheidsaudits en second opinions op ontwerpen van anderen.

Meer ruimte voor lopen en fietsen en meer verkeersveiligheid, begint bij een goed verkeerskundig ontwerp.

Onderwerpen binnen Actieve mobiliteit
Hans Godefrooij

Ben je benieuwd hoe wij kunnen helpen bij het ontwerpen van fiets- en voetgangervriendelijke infrastructuur of beoordelen van een verkeerskundig ontwerp? Neem dan contact met ons op. Onze loop-, fiets- en verkeersveiligheidsexperts staan voor je klaar!

Neem contact op met Hans